Η συμμετοχική συνύπαρξη των αλλοδαπών μαθητών Β/θμιας εκπαίδευσης μέσω της παραδοσιακής μουσικής
Σκοπός της έρευνας είναι να αναζητηθεί το αν και το πώς θα μπορέσουν οι μαθητές να τοποθετηθούν κοινωνικά στο πολυπολιτισμικό σχολείο και να αναζητήσουν την ταυτότητά τους στο νέο γι’ αυτούς κοινωνικό περιβάλλον. Στόχοι της έρευνας: α) οι στάσεις και οι συμπεριφορές των μαθητών στην καθημερινή αλληλεπίδρασή τους να τείνουν στην κατεύθυνση του αλληλοσεβασμού και της κατανόησης (αποδιώχνοντας τις έννοιες του «ανώτερου»-«κατώτερου» πολιτισμού, μειώνοντας τις πολιτισμικές προκαταλήψεις, βελτιώνοντας τις διαπροσωπικές σχέσεις και αποκτώντας θετική αυτοαντίληψη), β) οι μαθητές να καταφέρουν να αυξήσουν τη σχολική επίδοσή τους στο μάθημα της μουσικής ως αποτέλεσμα της αύξησης του ενδιαφέροντός τους για τους μουσικούς πολιτισμούς των «άλλων». Η έρευνα αποτελεί μια πρόταση διδακτικής παρέμβασης με πολυπολιτισμικό προσανατολισμό στη βάση μιας μελέτης περίπτωσης. Είναι ένα πειραματικό σχέδιο με δύο μετρήσεις (προ και μετά) με χρήση ομάδας ελέγχου. Πραγματοποιήθηκαν: α) συμπλήρωση ερωτηματολογίων, β) συνεντεύξεις και γ) παρατήρηση. Αποτελέσματα και συμπεράσματα: Η διδασκαλία της πολυπολιτισμικής μουσικής μπορεί να καταστήσει αρμονικότερη τη σχέση των πολιτισμικά διαφερόντων μαθητών στο σχολείο και να αυξήσει τη σχολική τους επίδοση στο μάθημα της μουσικής.
Διαβάστε τη εδώ: diapolitismikh-moysikh-ekpaideysh
Πηγή: Διδακτορικά.gr