Συναυλία Θρησκευτικής Μουσικής «Πορεία προς τα Θείο Πάθος»
από το Σύγχρονο Ωδείο Λάρισας και τα
Εκπαιδευτήρια Μαίρης Ν. Ράπτου
Εν αναμονή της Εβδομάδας των Παθών του Κυρίου μας, τα Εκπαιδευτήρια Μαίρης Ν. Ράπτου σε συνεργασία με το Σύγχρονο Ωδείο Λάρισας (Σ.Ω.Λ) θα πραγματοποιήσουν την Παρασκευή 22 Απριλίου 2016 και ώρα 20:00 συναυλία θρησκευτικής μουσικής «Πορεία προς το Θείο Πάθος». Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Β’ ορόφου των Εκπαιδευτηρίων Μαίρης Ν. Ράπτου, επί της οδού Καρδίτσης 21 (είσοδος από την οδό Ικαρίας).
Στην συναυλία θα συμμετάσχουν εκ μέρους του Σ.Ω.Λ τα μουσικά σύνολα: Βυζαντινός Χορός, Φωνητικό Σύνολο «Solartissimo», Ανδρικό Φωνητικό Σύνολο, η Χορωδία Ομοίων Φωνών και η Μικτή Χορωδία. Τα Εκπαιδευτήρια Μαίρης Ν. Ράπτου θα συμμετάσχουν με τις χορωδίες του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου τους. Την συναυλία θα προλογίσει η Μαρία Παπουτσή και θα χαιρετίσουν ο Διευθύνων Σύμβουλος των Εκπαιδευτηρίων Μαίρης Ν. Ράπτου Δρ. Νίκος Ράπτης και ο Διευθυντής του Σύγχρονου Ωδείου Λάρισας κ. Γιάννης Γράμψας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θρησκευτικά έργα συνθετών από την εποχή της Αναγέννησης έως και τις μέρες μας. Πιο συγκεκριμένα θα ακουστούν ύμνοι, μοτέτα κ.α. των Τ.L.da Vittoria, J.Arcadelt, A.Lotti, W.A.Mozart, L.V.Beethoven, C.Saint-Sains, S.Rachmaninov, B.Chilcott κ.α.
Επίσης θα παρουσιαστεί το μεγαλοπρεπές έργο “Stabat Mater” του G.P.Pergolesi. Το αριστούργημά αυτό περιγράφει τα Πάθη του Χριστού μέσα από τα μάτια της μητέρας του. Το έργο βασίζεται σε ένα εκκλησιαστικό ποίημα του 13ου αιώνα, στη Γοτθική εποχή, και υμνεί την Παναγία που θρηνεί τον Εσταυρωμένο Χριστό. Έχει μελοποιηθεί πολυφωνικά από τους Josquin des Pres και Palestrina, ενώ ο Pergolesi, ο Rossini, ο Vivaldi, ο Verdi και πολλοί άλλοι το μελοποίησαν εκ νέου σε μεταγενέστερες εποχές. Χαρακτηριστικό του έργου του Pergolesi είναι ο συνδυασμός της τρυφερότητας της έκφρασης και της τελειότητας της μελωδικής γραμμής. Είναι γραμμένο για δύο γυναικείες φωνές, έγχορδα και basso continuo. Ο συνθέτης περιόρισε τους σολίστες σε γυναικείες φωνές γιατί ήθελε να αφήσει στις γυναίκες να εκφράσουν το μητρικό πόνο. Είναι δομημένο ως ιταλική καντάτα του 18ου αιώνα με άριες, ντούο και χορωδιακά μέρη.
Την καλλιτεχνική διεύθυνση των μουσικών συνόλων θα έχει ο μαέστρος Νίκος Στ. Ευθυμιάδης.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη